Project Description

Ukusi Vojvodine

Prvi festival gastronomije UKUSI VOJVODINE održan je 30. 09. i 1. 10.2017. i 8 i 9.09.2018, u Limanskom parku u Novom Sadu. Na impresivnoj površini od 3 hektara uspeli smo da priredimo jednu do sada u Srbiji jedinstvenu gastro čaroliju. O tome govore sledeći podaci:

  • Više od 350 iizlagača
  • Preko 20.000 prodatih vaučera za degustaciju hrane i pića
  • Preko 30.000 posetilaca
  • Na desetine medijskih izveštaja

Prema izjavama proizvođača domaćih proizvoda koji su učestvovali, festival Ukusi Vojvodine je po onome što su uspeli da plasiraju i po poseti, ne samo opravdao njihova očekivanja, nego je dokazao da je ovakva manifestacija i te kako nedostajala u našoj zemlji. Mnogobrojni posetioci ocenili su ovaj festival kao izuzetan i događaj koja nas svrstava u rang sa velikim svetskim festivalima gastronomije.

Poznati kuvari,  Gary Filbey, Stevo Karapandža, Saša Mišić, Vanja Puškar, Konstantin Katafaj, Dejan Stanković, Miloš Jovanović i mnogobrojne sudije iz zemlje i  inostranstva, takođe su dali su najvišu ocenu takmičenju u kojem je učestvovalo preko 100 kuvara iz cele zemlje, a koji su od autohtonih vojvođanskih proizvoda pripremali vrhunska jela. HoReCa asocijacija Kragujevac je suorganizator ovog takmičenja i pružila je komletnu organizacionu i stručnu pomoć u organizovanju ovog takmičenja.

Urednik muzičkog programa festivala bio je poznati vojvođanski kompozitor Aleksandar Dujin, voditelj programa poznati glumac i autor serijala Državni posao, Nikola Škorić.

Pokrajinska vlada i Grad Novi Sad, kao pokrovitelji ovog festivala ocenili su da su Ukusi Vojvodine prevazišli sva očekivanja i značajno dopunili turističku, privrednu i festivalsku ponudu Vojvodine i Novog Sada.

Festival gastronomije ‘’Ukusi Vojvodine 2018’’  ima nekoliko programskih sadržaja:

  • Vojvodina Culinary Cup – Gastronomsko takmičenje najboljih kuvara iz zemlje i regiona – u kojem najbolji kuvari na nov način prezentuju autohtone vojvođanske namirnice. Organizaciona i stručna podrška – HoReCa asocijacija Kragujevac
  • Predstavljanje malih proizvođača hrane – tačnije, predstavljanje zanatske proizvodnje kulena, sireva, testenina, džemova, hladno ceđenih ulja, vina, rakije, zanatskih piva i slično. Okviran broj učesnika je više od 100 iz cele Vojvodine.
  • Predstavljanje najboljih vojvođanskih restorana tradicionalne kuhinje – za građane organizovana degustacija tradicionalnih jela poput supe od fazana, morke, petla, gulaša, perkelta, paprikaša, rinflajša, valjušaka i dr. Okviran broj restorana, salaša i čardi je 20, a broj tradicionalnih kuvanih jela koja mogu da se probaju je više od 50.
  • Edukacija – besplatne radionice o hrani namenjene deci i odraslima.
  • Master class – Stručne radionice namenjene profesionalnim kuvarima prezentovane na Gastromaster kuhinji
  • Prezentacije – predstavljanje nacionalnih i lokalnih kuhinja
  • Zabavni program – muzički program, kvizovi sa poznatim ličnostima i nagradne igre.
  • Humanitarni program

Ono što  razlikuje ovaj  festival od svih dosadašnjih gastro manifestacija u našoj zemlji i šire, nisu samo programski sadržaji, već i estetika festivala. S obzirom da se  hrana ne doživljava samo čulom ukusa nego i vizuelno, potrudili smo se da u tom smislu ceo festival bude poseban doživljaj. Pored profesionalno uređenog prostora za kuvanje i takmičenje u kojem su ispoštovani svi higijenski i sanitarni uslovi (potpuno nova kuhinjska oprema), do kuvarskih uniformi i ambalaže, odnosno posuđa za jednokratnu upotrebu, u samoj scenografiji festivala poigrali smo se na temu reciklaže, pa je mobilijar festivala napravljen od paleta, gajbi, plastičnih boca, lusteri su izrađeni od posuđa i drugog kuhinjskog pribora.

U svrhu informisanja javnosti o festivalu, PR aktivnosti su usmerene na lokalne, i medije sa nacionalnom frekvencijom. Osim TV-a i radija, u cilju promocije koristimo  dnevne novine, popularne portale i društvene mreže.

Festival je osmišljen na način koji omogućava zadovoljavanje potreba i ukusa velikog broja posetilaca, a ujedno je i prilika za proizvođače da promovišu svoje proizvode i na ovaj način predstave svoju ponudu.

Video prilozi

Foto galerija